pagina afdrukken url versturen naar een vriend
nieuws
verkeersinformatie
indicatoren
studies
verkeerscentrum
veelgestelde vragen
links
contact
0 km file
trend stabiel
Werken aan de weg: overzicht van grote werven in 2016
Glad op de weg?
Volg het verkeerscentrum via twitter
De Lijn routeplanner voor openbaar vervoer

Studies


Studie Ongevallenanalyse E19 Kontich richting Brussel [05-07-16]

 

In 2009 en 2011 werd de wegconfiguratie van de E19 Antwerpen-Brussel aangepast ter hoogte van Kontich. De zogenaamde ‘vork’, de splitsing van de weg in een hoofdrijbaan en een parallelbaan, werd weggewerkt in beide rijrichtingen. Uit eerdere bevindingen van het Verkeerscentrum bleek dat de aanpassing in de rijrichting van Antwerpen geleid heeft tot een significante verhoging van de verkeersveiligheid. In de rijrichting van Brussel echter, waar zich niet meteen een verkeersveiligheidsprobleem stelde, leek het aantal ongevallen sinds de aanpassing eerder te zijn toegenomen. Bijkomend kwam de locatie Kontich ook naar voren uit de studie ‘Doorlichting Vlaamse hoofdwegennet: potentiĆ«le quick wins op het vlak van doorstroming’ van het Verkeerscentrum.

In deze studie zoomt het Verkeerscentrum daarom verder in op de verkeerssituatie op de E19 ter hoogte van de uitrit Kontich richting Brussel. Aan de hand van een uitgebreide ongevallenanalyse wordt nagegaan:
- Gebeuren er op dit traject (richting Brussel) daadwerkelijk meer ongevallen sinds 2011?
- Hoe ontstaan deze ongevallen en wat is de oorzaak?
- Welke maatregelen zouden de verkeersonveiligheid er kunnen wegwerken?
 

 

Download de studie Ongevallenanalyse E19 Kontich richting Brussel pdf (pdf 6,8 Mb)


 

terug naar overzicht



 

gebruiksvoorwaarden | privacyverklaring